تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز در چی می باشد؟

تیرآهن و میلگرد از نیازهای اساسی در ساختمان سازی هستند و تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز این محصولات از نظر ظاهری به دو صورت I شکل و H شکل در بازار موجود می‌باشند.

محصولات I شکل سری INP و IPE محبوبیت بالایی در ساختمان‌سازی دارند. کم کم ساختمان سازان با توجه به ارتفاع ساختمان‌ها، فشار و وزن وارده به تیرهای سخت و محکم‌تری نیاز پیدا کردند که اتصال تیرهای IPE  به یکدیگر و همراه شدن با ورق‌های فولادی باعث شکل گرفتن مقطع سخت و محکمی شد و این نیاز را به خوبی پاسخ داد اما محصول IPE از یک زاویه، کشش مقاومت را دارد به همین دلیل محصولات H شکل روانه بازار شدند که توانایی تحمل کشش در دو زاویه را دارا هستند.

با توجه به این که تیرآهن‌های متفاوتی در بازار وجود دارد ما سعی داریم شما را با تفاوت‌های این تیرآهن‌ها آشنا کنیم. پس شما را به مطالعه این مطلب دعوت می‌کنیم.

تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز در چیست؟

از میان انواع کارخانه‌های تولید تیرآهن، تیرآهن‌های ساخت اصفهان و اهواز دارای کیفیت بالاتری هستند اما باز هم میان قیمت تیرآهن اصفهان و اهواز تفاوتهایی وجود دارد که بر اساس همین تفاوتها برخی می‌گویند تیرآهن اصفهان کیفیت بالاتری دارد و برخی این فرضیه را قبول نداشته و بر عکس این فرضیه می‌اندیشند.همانطور که می‌دانید دو مکان اصلی تولید آهن و فولاد در کشور، اصفهان و اهواز می‌باشد که در اصفهان دو کارخانه بزرگ به نام‌های ذوب آهن  و فولاد مبارکه وجود دارد. در اهواز هم کارخانه های بزرگی مانند اکسین و کاویان احداث شده است.

برای شناخت هرچه بهتر تولیدات دو کارخانه که در اصفهان و اهواز وجود دارند بهتر است که تمام تولیدات آن‌ها را به خوبی شناخته و ویژگی‌های آن‌ها بطور کامل بدانیم. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که تفاوت‌های بین محصولات این دو کارخانه، بسیار جزئی و کم است و در واقع نمی‌توان تفاوت فاحشی را بین این دو کارخانه در نظر گرفت.  تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز شاید بتوان گفت تنها تفاوتی که بین محصولات این کارخانه‌ها وجود دارد تفاوت در ورق‌های فولادی است که توسط آنها تولید می‌شود.

به عبارت دیگر می‌توان گفت چون تمام محصولات کارخانه‌ها بر اساس استاندارد تولید می‌شوند  تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها در ورقه‌های فولادی که در دو کارخانه تولید می‌شود می‌توان تفاوت‌های فاحشی را پیدا کرد. در ادامه ویژگی‌های ورق‌های فولادی هر دو کارخانه را بررسی خواهیم کرد.

برای مطالب بیشتر در مورد کاربرد انواع تیرآهن در ساختمان کلیک کنید

سه دسته اصلی تیرآهن‌ها

تیرآهن‌ها را می‌توانیم در سه دسته اصلی جای دهیم:

  1.     تیرآهن IPE (تیرآهن‌های معمولی): این دسته از تیرآهن‌ها به شکل I هستند و مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته می‌شوند.
  2.     تیرآهن‌IPB   (تیرآهن‌های عریض): این تیرآهن‌ها به شکل H هستند و لبه‌های بزرگتری نسبت به بقیه دارند.
  3.     تیرآهنINP  : این دسته از تیرآهن‌ها شبیه به تیرآهن‌های معمولی هستند که لبه‌ها با فاصله گرفتن از مرکز کاهش می‌یابند و مطابق با استانداردهای روسیه و چین ساخته می‌شوند.

نکته‌ای که در این قسمت خوب است به آن توجه شود در مورد وزن تیرآهن‌ها است. اگر وزن زیادی داشته باشند علامت اختصاری  V و اگر وزن کمی داشته باشند علامت اختصاری L را به آن‌ها اختصاص می‌دهند.

به طور کلی وزن تیرآهن‌های کارخانه ذوب آهن اصفهان از تیرآهن‌های مشابه خود بیشتر است و دارای قیمت‌های مشخصی هم می‌باشد.

یکی از راه‌های تشخیص محصولات تولید شده توسط ذوب آهن اصفهان علامت اختصاری ESCO است که بر روی تمامی محصولات این کارخانه حک شده است. استانداردی که ذوب آهن اصفهان برای تولید تیرآهن از آن پیروی می‌کند IPE است و در سایزهای ۱۴ تا ۳۰ روانه بازار می‌کند.

قیمت تیرآهن اصفهان و قیمت تیرآهن اهواز

قیمت تیرآهن هم مانند بسیاری از کالاهای موجود در بازار تابع موارد متعددی است. بنابراین هر زمان که بخواهیم قیمت دقیق هر نوع تیرآهن را بدست بیاوریم باید همان روز با افرا معتمد تماس گرفته تا قیمتها را به بهترین شکل برآورد کنیم. بنابراین برای بدست آوردن قیمت تیرآهن اصفهان و قیمت تیرآهن اهواز هم باید بصورت روزانه از منابع معتبر و موثق استعلام قیمت گرفته شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم دسته‌های اصلی تیرآهن را معرفی و پس از آن بررسی کنیم. سپس در مورد تفاوت تیرآهن اصفهان با تیرآهن اهواز صحبت کردیم و ورق‌های فولادی هر یک از این شهرها را معرفی کردیم و خصوصیات دقیق هر یک را توضیح دادیم. در انتها هم به قیمت تیرآهن اصفهان و تیرآهن اهواز پرداختیم و توضیح دادیم که بنا به چه دلیلی برای اطلاع از بهترین قیمت باید روزانه از منابع موثق استعلام قیمت گرفته شود.

ویژگی‌های ورق‌های فولادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

  •       وزن هر ورق حدود ۱۷۷تا ۲۸۲۶ کیلوگرم می‌باشد.
  •       طول هر ورق حدود ۶ متر و عرض ۱٫۲۵ تا ۱٫۵ متر و ضخامت ۳ تا ۴۰ میلیمتر است.
  •       هر ورق مطابق با کاربردش دارای استانداردی متفاوت است.
  •       ورق ها به دو گروه سرد و گرم تقسیم می‌شوند.

  ویژگی‌های ورق‌های فولادی شرکت فولاد کاویان و فولاد اکسین اهواز

شرکت فولاد کاویان تفاوت بارزی با فولاد مبارکه اصفهان ندارد. تنها تفاوتی که شرکت اکسین با فولاد مبارکه دارد این است که ضخامت هر ورق آهنی بین ۱۰ تا ۷۰ میلیمتر و عرض تمام آن ها ۲ متر و وزن آن بین ۹۴۲ تا ۶۵۹۴ کیلوگرم به طول ۶ متر می‌باشد. ورق‌های این کارخانه به سه روش نورد معمولی، ترمودینامکی و کنترل شده تولید می‌شود.

The post تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز در چی می باشد؟ appeared first on قیمت آهن | قیمت روز آهن آلات | فروش آهن آلات در تهران آهن.



from قیمت آهن | قیمت روز آهن آلات | فروش آهن آلات در تهران آهن https://ift.tt/3eckyl0
via IFTTT

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فورجینگ جوش سر به سر میلگرد به طور کامل بشناسید

آهن گالوانیزه چیست؟

افزایش قیمت ورق آهن باز هم قربانی میگیرد!!